Ekstre Detayları

Ödeme ve Faiz Bilgileri

  • Hesap özetinizde belirtilen borcunuzun tamamını son ödeme tarihine kadar ödediğinizde, önceki dönemden devreden borcunuz yok ise alışverişlerinizden kaynaklanan borcunuza herhangi bir faiz işletilmez, önceki dönemden devreden borcunuz var ise hesap kesim tarihinden borcun ödendiği tarihe kadar faiz hesaplanır.
  • Hesap özetinizin son ödeme tarihine kadar hiç ödeme yapmamanız veya eksik ödeme yapmanız halinde, hesap kesim tarihinden son ödeme tarihine kadar ödenmeyen toplam bakiyeye alışveriş faizi, son ödeme tarihinden itibaren asgari tutarın ödenmeyen kısmına gecikme faizi ve kalan bakiyeye alışveriş faizi uygulanır.
  • Faize faiz uygulanmaz. Sadece anapara borcuna faiz uygulanır.
  • Hesap Kesim Tarihi: Hesap özetinizin hazırlandığı tarihtir.
  • Son Ödeme Tarihi: Dönem borcunuzu veya ödemeniz gereken asgari tutarı ödeyebileceğiniz son gündür.
  • Asgari Ödeme Tutarı: Son ödeme tarihine kadar ödenmesi gereken asgari tutardır.
  • Güncel faiz oranları hesap özetinizin ön yüzünde yer almaktadır.
  • Hesap özetinde belirtilen faiz oranları BSMV ve KKDF hariç aylık faiz oranlarıdır. Faiz oranlarında değişiklik olması halinde, hesaba konu tarihler için ilgili tarihlerde geçerli olan faiz oranları kullanılarak faiz hesaplanır.

ÜRÜN VE HİZMET ÜCRETLERİ

* Vade dışı yenilemelerden alınır. Bir takvim yılındaki ilk 2 yenilemeden ücret alınmaz.

Yurtdışı Kart Harcamalarına İlişkin Açıklamalar

Yabancı para üzerinden gerçekleştirilen işlemleriniz hesap özetinizde, tercihinize göre Türk Lirası (TL) veya Amerikan Doları (USD) olarak yer alır.

TL ekstre tercih etmeniz durumunda, yabancı para işlemleriniz, uluslararası kart kuruluşlarınca USD'ye çevrilerek Bankamıza iletilir ve işlem tarihindeki QNB Finansbank döviz satış kuru ile TL’ye çevrilerek hesap özetinize yansıtılır.

USD ekstre tercih etmeniz durumunda ise, yabancı para işlemleriniz, uluslararası kart kuruluşlarınca USD'ye çevrilerek Bankamıza iletilir ve hesap özetinize de Amerikan Doları (USD) olarak yansıtılır.

Örneğin, Türkiye'deki yabancı havayolu şirketlerinde kredi kartınızla yapacağınız ödemelerdeki tutar bilgisi, satış belgesi üzerinde TL olarak belirtilmesine karşın hesabınıza/kredi kartınıza döviz olarak yansıtılabilir.

Bu uygulama uluslararası kart kuruluşlarının işlem kurallarıyla bağlantılıdır.

Kaynak Kullanımını Destekleme Fonu (KKDF) Hesaplamasına İlişkin Önemli Bilgilendirme:

USD ekstre tercih etmeniz halinde, ilgili yasal düzenlemeler gereği, son ödeme tarihi itibariyle ödenmeyen USD harcama tutarı, döviz kredisi olarak değerlendirilmekte ve söz konusu tutar üzerinden %15 oranında KKDF ödenmesi gerekmektedir. Bu nedenle dönem borcunuzun ödenmemesi ya da eksik ödenmesi halinde, hesap kesim tarihindeki hesap bakiyesinin taksitlendirilen kısmına %15 oranında Kaynak Kullanımını Destekleme Fonu (KKDF) hesaplanarak hesap özetinize yansıtılır.

ParaPuan

  • ParaPuan, Banka'nın belirlediği niteliklerdeli işlemlerde yine Banka'nın belirleyeceği katsayıya göre hesaplanır.
  • ParaPuan karşılığınının nakit olarak ödenmesi veya kart borcundan düşülmesi istenemez, ParaPuan'lar sadece Banka'nın anlaşmalı üye işyerlerinde kart ile mal ve hizmet alımında kullanılabilir.
  • ParaPuan tutarları üçüncü şahıslara devredilemez. Herhangi bir nedenle kartın kullanıma kapatılması, yenilenmemesi, Banka'nın herhangi bir sebeple sözleşmeyi feshetmesi halinde, ParaPuan'lar kullanılamaz.
  • Kartların ParaPuan kazanılması amacıyla (gerçek dışı ve ticari amaçlı) kullanımının tespiti halinde, Banka tek taraflı olarak haksız elde edilen ParaPuan'ları iptal etmeye yetkilidir.
  • Banka ParaPuan uygulamasının işleyişi ve detayları hakkında her türlü değişiklik yapma hakkına sahiptir.

E-ekstre

E-ekstre talimatı verin doğanın korunmasına yardımcı olun!

E-ekstre talimatınızı verebileceğiniz kanallar:

S-posta

S-posta, yeni nesil bir SMS ekstre hizmetidir.

Talimat verdikten sonra her ay kredi kartınıza ait ekstre bakiyeniz, asgari ödeme tutarınız ve son ödeme tarihiniz size SMS ile gönderilir. Ayrıca SMS metninin sonunda, ekstre görseline bir tık’la ulaşabileceğiniz bir link bulunmaktadır. Bu link’e tıkladığınızda cep telefonunuzdan Internet’e bağlanarak ekstrenizi kolayca ve hızlıca görüntüleyebilirsiniz.

Basılı kredi kartı ekstrenize S-posta hizmetimizle artık cepten ulaşabilirsiniz. Basılı ekstre yerine S-posta hizmeti talebi için 2273’e SP yazın gönderin.*

  • Basılı ekstre alıyorsanız, S-posta talimatı verdiğinizde basılı ekstre talimatınız iptal edilir ve ekstreleriniz sadece S-posta ile gönderilir.
  • S-posta talimatı tüm kredi kartlarınız için geçerlidir ve talimat verdiğinizde artık tüm kartlarınızın ekstreleri S-posta ile cep telefonunuza gelir.
  • S-posta talimatı sadece asıl kartlar tarafından verilir. Ek kartlara ait ekstreler asıl kartın ekstresi ile birlikte gönderilir.
  • S-posta talimatı vermek ücretsizdir.
  • S-posta’daki link’e tıklandığında cep telefonundan Internet’e bağlanırsınız. Bağlantı için cep telefonu operatörünüzün tarifesi üzerinden ücretlendirilirsiniz.
  • * Gönderilecek kısa mesaj tüm operatörlerin kendi tarifeleri üzerinden 1 kısa mesaj olarak ücretlendirilir.

Diğer Bilgiler

  • Kredi kartının isteğe bağlı iptal edilmesi durumunda QNB Finansbank kredi kartlarınızda bekleyen borcunuz var ise, başka açık QNB Finansbank kredi kartınızın olmaması durumunda tüm borcunuz kesilecek ilk ekstrenize yansıtılacaktır.
  • Hesap özetinizde yer alan işlemlere, son ödeme tarihinden itibaren 10 gün içinde, hesap özetininin hangi unsurlarına itiraz ettiğinizin gerekçesini de belirterek itiraz edebilirsiniz. İtirazlarınızı Banka'nın 0850 222 0 900 Telefon Bankacılığı'na iletebilirsiniz. Süresi içinde itiraz hesap özeti kesinleşir.
  • Kartınızı ve/veya kartın kullanılması için gerekli şifre bilgilerini güvenli bir şekilde korumak ve bu bilgilerin başkaları tarafından kullanılmasına engel olacak önlemleri almanız, kartın ve/veya şifre bilgilerinin kaybolması, çalınması, herhangi bir şekilde zilyetliğinizden çıkması veya iradeniz dışında gerçekleşmiş herhangi bir işlemin olması halinde, durumu derhal Banka'nın 0850 222 0 900 Telefon Bankacılığı'na bildirmeniz ve akabinde yazı ile teyit etmeniz gerekir.
  • Kartınızdan vereceğiniz Otomatik Fatura Ödeme talimatlarında, ilgili fatura tutarı ve içeriğine yönelik ters ibraz (chargeback) taleplerinde muhatap Banka değil, ilgili kurumdur. Fatura tutarı ve içeriğine ilişkin tüm talep ve şikayetleride ilgili kurum ile irtibat kurulmalıdır.
  • Bankaca 15 gün önceden yapılan limit artış bildirimine itiraz edilmemesi halinde, limit belirtilen tutara artırılacaktır.
  • Kartınızı, bu hesap özetinde görünen son ödeme tarihinden sonra kullanmaya devam etmeniz (ki kartın zilyetliğinizde kalması da kartın kullanıldığı anlamındadır) sözleşme değişikliğini Kabul ettiğiniz anlamına gelecektir. Bilgi için 0850 222 0 900 Telefon Bankacılığı'nı arayabilirsiniz.
  • Hesap özetinde belirtilen tüm maddeler sözleşme değişikliği hükmündedir.